سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» از طرف مقام معظم رهبری و اجرای آن از طرف مسئولین نظام و مردم


                                                     http://s5.picofile.com/file/8115873026/index.png


حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابلاغ سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» بر اساس بند یک اصل 110 قانون اساسی که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، تأکید کردند: پیروی از الگوی علمی و بومی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی، عامل شکست و عقب نشینی دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی علیه ملت ایران خواهد شد، همچنین اقتصاد مقاومتی خواهد توانست در بحران‌های رو به افزایش جهانی، الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد و زمینه و فرصت مناسب را برای نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی فراهم کند.

ایران اسلامی با استعدادهای سرشار معنوی و مادی و ذخائر و منابع غنی و متنوع و زیرساخت‌های گسترده و مهم‌تر از همه، برخورداری از نیروی انسانی متعهد و کارآمد و دارای عزم راسخ برای پیشرفت، اگر از الگوی اقتصادی بومی و علمی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی که همان اقتصاد مقاومتی است، پیروی کند نه تنها بر همه‌ مشکلات اقتصادی فائق می‌آید و دشمن را که با تحمیل یک جنگ اقتصادی تمام عیار در برابر این ملت بزرگ صف‌آرایی کرده، به شکست و عقب‌نشینی وا می‌دارد، بلکه خواهد توانست در جهانی که مخاطرات و بی‌اطمینانی‌های ناشی از تحولات خارج از اختیار، مانند بحران‌های مالی، اقتصادی، سیاسی و ... در آن رو به افزایش است، با حفظ دستاوردهای کشور در زمینه‌های مختلف و تداوم پیشرفت و تحقق آرمان‌ها و اصول قانون اساسی و سند چشم‌انداز بیست ساله، اقتصاد متکی به دانش و فناوری، عدالت بنیان، درون‌زا و برون‌گرا، پویا و پیشرو را محقق سازد و الگوئی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد.

اکنون با مداقه لازم و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که در ادامه و تکمیل سیاست‌های گذشته، خصوصاً سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و با چنین نگاهی تدوین شده و راهبرد حرکت صحیح اقتصاد کشور به سوی این اهداف عالی است، ابلاغ می‌گردد.

 

ادامه مطلب ...

آیا احادیث پزشکی درست است؟/نظر شیخ صدوق درباره طب الائمه

«کسانی که قصد شناخت تشیع را از دید شیخ صدوق دارند به راحتی می‌توانند این کتاب و مآخذ آن را در روایات دنبال کنند. جالب است، یکی از این موارد که مورد علاقه بعضی از محققین است، باب الاعتقاد فی الاخبار الواردة فی الطب است. حالا هم که شاهدیم طب سنتی به اسم طب الائمه ـ و این هم از عجایب است ـ رواج یافته و سرگرمی خوبی برای مردم شده و تجارت آن هم در بخش دانشگاهی و پزشکی و عطاری و غیره به خصوص کتابهای مربوطه برای ناشران، فعال شده و مردم هم سرگرم شده‌اند.»

«شیخ صدوق می‌گوید: باور ما درباره احادیث طبی این است که اینها را باید بر چند دسته تقسیم کرد:

  ادامه مطلب ...

مهربانی با پدر و مادر در آیاتی از قرآن کریم


http://s5.picofile.com/file/8115647518/IMAGE634552113552233684.jpghttp://s5.picofile.com/file/8115647500/index.jpeg

                  

              
قرآن در آیات مختلف انسان را به مهربانی با پدر و مادر سفارش کرده است. آیاتی که چگونگی رفتار با پدر و مادر در آنها توضیح داده شده, اینجا آورده شده اند....



۱- سوره: ۴۶ , آیه: ۱۵

و انسان را [نسبت] به پدر و مادرش به احسان سفارش کردیم مادرش با تحمل رنج به او باردار شد و با تحمل رنج او را به دنیا آورد و باربرداشتن و از شیرگرفتن او سى ماه است تا آنگاه که به رشد کامل خود برسد و به چهل سال برسد مى گوید پروردگارا بر دلم بیفکن تا نعمتى را که به من و به پدر و مادرم ارزانى داشته‏ اى سپاس گویم و کار شایسته‏ اى انجام دهم که آن را خوش دارى و فرزندانم را برایم شایسته گردان در حقیقت من به درگاه تو توبه آوردم و من از فرمان‏پذیرانم.

                                                                                                                                                    

   

ادامه مطلب ...

نرم افزار نماز شب



باز از چمن داور، یک غنچه نمایان شد
از یمن قدوم او عالم همه بستان شد
برخیز نما شادی، ایام سرور آمد
چون باز دری بر خلق از روضه ی رضوان شد

  ادامه مطلب ...

گفتنیهایی در باره شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)

بسم اللّه الرحمن الرحیم‏

یا مهدی 
ادرکنی


http://atasheentezar.persiangig.com/monasebat2/1_fatemie_be1.gif



عادت به روضه کرده دلم ، روضه خوان کجاست

صاحب عزای فاطمه ، آن بی نشان کجاست

قربان اشک روز و شب چشم خسته ات

مولا فدای مادر پهلو شکســــته ات

شهادت حضرت فاطمه زهراء (س) واقعیتى است که منابع حدیثى و تاریخ شیعه و سنّى بر آن گواه است. برخى به علت عدم آشنائى با حدیث و تاریخ، در این واقعیت تردید نموده‏ اند. از این رو گوشه‏ایى از شواهد این مصیبت بزرگ را تنها از منابع معتبر اهل‏ سنّت تقدیم پویندگان حق و حقیقت مى ‏نمائیم.

* * *

قال رسول اللَّه (ص): «... فتکون اوّل من یلحقنى من اهل بیتى فتقدم علىّ محزونة مکروبة مغمومة مقتولة ».

(فاطمه) اولین کسى از اهل‏بیتم مى ‏باشد که به من ملحق مى ‏گردد، پس بر من وارد مى ‏شود، محزون، مکروب، مغموم، مقتول...

فرائد السمطین ج 2، ص 34

* * *

ادامه مطلب ...

حدیثی از امام علی بن موسی الرضا(ع)

http://s5.picofile.com/file/8115401618/asraremavara.gifhttp://s5.picofile.com/file/8115402184/I43.jpg


حسن خزّاز گفت: از امام رضا ( علیه السّلام ) شنیدم که فرمود:

بعضى از کسانى که ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شیعیان ما از دجّال بیشتر است.
حسن گفت: عرض کردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم ) به چه علّت؟
فرمود: به خاطر دوستیى‏شان با دشمنان ما و دشمنیى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنین شود، حقّ و باطل به هم در آمیزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
( صفات الشیعه ص 8 )

به ملاقات شهدا برویم چرا که آنها زنده اند در بهشت ابدی آرامیده اند


http://s4.picofile.com/file/7929565585/%DA%AF%D9%84_%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C.gifشهدا شمع محفل بشریتند http://s5.picofile.com/file/8115398168/Sham.gifhttp://s4.picofile.com/file/7929565585/%DA%AF%D9%84_%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C.gif

ظریفی جایی می‌گوید: «زخم‌هایم به طعنه می‌گویند که دوستانت چقدر بانمکند...!». بر این اساس گزافه نیست که بگوییم حکایت دوستی ما با شهدای والامقام نیز از جنس همین گفتار تلخ است؛ چه آنکه گاهی در خمودی و رخوت روزمرگی‌هایمان با تلخ کرداری‌ها، نمک می‌گذاریم بر زخم‌های شهدا. این نمک پاشیدن بر زخم‌های شهیدان، آنگاه آشکار‌تر می‌شود که بیانات مقام معظم رهبری ـ دامت برکاته ـ را در دیدارشان با جمعی از خانواده‌های معظم شهدا در سال ۱۳۸۶ بازخوانی کنیم؛ آنجا که معظم له می‌فرمایند: «نگذارید غبارهاى فراموشى ـ که عمداً گاهى این غبار‌ها را می‌خواهند بر روى این خاطره‏هاى گرامى بپاشند و قرار بدهند ـ روى این خاطره‏هاى گرامى را بگیرد، زنده نگه دارید. مسئولان هم بایستى این کار را بکنند. مسئولان بنیاد شهید هم موظفند؛ مسئولان دستگاه‌هاى دیگر دولتى و عمومى هم وظیفه دارند».                              
         راستی! باور ندارید؛ «شهیدان زنده‌اند؟!»
http://s5.picofile.com/file/8115398168/Sham.gifhttp://s5.picofile.com/file/8115398168/Sham.gifhttp://s5.picofile.com/file/8115398168/Sham.gifhttp://s5.picofile.com/file/8115398168/Sham.gifhttp://s5.picofile.com/file/8115398168/Sham.gifhttp://s5.picofile.com/file/8115398168/Sham.gifhttp://s5.picofile.com/file/8115398168/Sham.gifhttp://s5.picofile.com/file/8115398168/Sham.gifhttp://s5.picofile.com/file/8115398168/Sham.gif
ادامه مطلب ...

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در دیدار با خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان 1386/2/27


                                                                                

http://s5.picofile.com/file/8115337084/07.jpg           


بسم ‏الله ‏الرّحمن ‏الرّحیم‏

براى من افتخار و شرف است که در جمع خانواده‏هاى معظم شهیدان و بازماندگان افرادى که برترین عناصر انسانى زمان ما بودند و در جمع جانبازان عزیز که شهیدان زنده‏ى دوران ما هستند، حضور پیدا کنم. 

خانواده‏ى شهیدان و ایثارگران از نظر تأثیر و ارزش رفتار و حرکت، فقط با خود شهدا قابل مقایسه هستند؛ با هیچ قشر دیگرى در انقلاب، این مجموعه قابل مقایسه نیستند. ارزش آن مادران و پدران، آن همسران و فرزندان و بازماندگان که حرمت خون شهیدشان را حفظ کردند و خودشان با صبرشان، با گذشتشان مظهر دیگرى شدند از فداکارى در پیشبرد اهداف انقلاب، این است که یکى از مؤثرترین و نقش‏آفرین‏ترین عناصر کشورند. نمیخواهیم تعارف کنیم یا خوشامد بگوئیم؛ میخواهیم حقیقت مطلب آنچنان که هست، روشن شود.
یک ملت با آرمانهاى بلند و اهداف مقدس و والا در مقابل جبهه‏ى وسیع دشمنى‏هاى کینه‏توزانه، براى رسیدن به این هدفها و آرمان چه کار باید بکند؟ جز همت، جز عزم راسخ، جز ورود در میدانهاى خطر، جز خطرپذیرى و آمادگى براى رویاروئى با حوادث، کار دیگرى میتواند بکند؟ و ملت ما این کار را کرد. ملت ما به دنبال آرمانها و هدفهاى والاى انقلاب اسلامى در مواجهه‏ى با دنیاى نکبت‏بار کفر و استکبار و کین‏توزى‏هاى قدرتهاى سلطه‏طلب شرق و غرب حرکت کرد و عزم راسخ نشان داد. مظهر این عزم راسخ در یک دوره‏ى طولانى، همان جوانانى بودند که به تعبیر توصیف کننده‏ى شهدا کربلا «لبسوا القلوب على الدّروع کأنّهم یتهافتون الى ذهاب الأنفس»؛ دلها را بر روى زره‏ها پوشیدند و به استقبال خطر رفتند؛ عاشقانه وارد میدان شدند و جان گرامى و عزیزشان در مقابل آن آرمانها در نظرشان کوچک شد. با چنین عزمى، با چنین اقتدار معنوى و روحى‏اى رفتند و در میدانها ایستادند. مقاومت آنها توانست زانوى جبهه‏ى متحد کفر و استکبار را خم کند، او را از پا در آورد و از میدان خارج کند. این کار را جوانهاى ما کردند.

 

ادامه مطلب ...

چشم به راه مهدی (عج)

بسم الله الرحمن الرحیم

 هنوزم انتظارو انتظار است         هنوزم دل به سینه بی قرار است   

هنوزم خواب میبینم به شبها      همان مردی که بر اسبی سوار است

همان مردی که روز جمعه آید 

و این پایان خوب انتظار است


http://s5.picofile.com/file/8115334242/images.jpeg


ولایت فقیه از دیدگاه مطهری


ولایت


استاد در برخی از آثار، افزون بر سه شأن یاد شده، به شأن چهارمی برای رسول خدا و امامان دین معتقد است، به نام حجت زمان که هیچ زمانی خالی از حجت نیست؛ همان ولایت در نگاه عرفانی که همان عقیده به وجود انسان کامل و ولی کامل است.  [41][42]
طرح صحیح مسئله:پس از بیان شئون و مناصب رسول خدا، استاد به تحقیق دقیق و عمیق مسئله امامت از نگاه شیعه می‌پردازد و طرح غلط آن را از ناحیه اهل سنت و شاید متکلمان شیعه گوشزد می‌کند.
 

ادامه مطلب ...

احادیث قرآن


احادیث قرآن



                                                             http://s5.picofile.com/file/8115185750/6.gif

                   

بسم الله الرحمن الرحیم

عظمت قرآن

قال رسول الله صلی الله علیه و آله: فضل القرآن على سائر الکلام کفضل الله على خلقه


رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: برترى قرآن بر سایر سخنان مانند برترى خداوند است بربندگانش


بحارالانوار ج 92,ص17

 

ادامه مطلب ...

زندگینامه آیت الله شیخ محمد کوهستانی(ره)

http://s5.picofile.com/file/8115185092/%D8%A7%DB%8C%D8%AA_%D8%A7_%DA%A9%D9%88%D9%87%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C.jpg

مولود مبارک


در یکی از روزهای سال 1308 قمری ( 1267 ه.ش ) در روستای کوهستان و در خانه علم و تقوا کودکی چشم به جهان گشود که سیمای ملکوتی اش آینده ای بس درخشان را نوید می داد.
نامش را به نام پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم « محمد » نهادند تا به برکت نام آن حضرت، منشأ حرکت سازنده و حیات بخش در جامعه آینده گردد.

پدر

پدرش عالم پارسا و فقیه وارسته آیت الله محمد مهدی کوهستانی از عالمان برجسته و با فضل به شمار می آمد.
طبق مدارک و اسناد موجود، اجداد ایشان در اصل از کاشان بوده اند که قریب به یک قرن و نیم قبل به مازندران هجرت کردند و نسب معظم له به « ملا محمد شریف کاشانی » که عالمی برجسته و فاضل بوده می رسد به این ترتیب:
محمد مهدی فرزند محمد علی فرزند مهدی فرزند حاج محمد کاشی که وی نوه ملا محمد شریف بود.  
ادامه مطلب ...

کرامات و معجزات حضرت زهرا (س)


کرامات و معجزات حضرت زهرا (س)


                                                 http://s5.picofile.com/file/8115181526/hhr4252.jpg


 فرستادن غذا از طرف خداوند براى حضرت زهرا (س)


حضرت فاطمه علیه السلام در پیشگاه خدا آن چنان معزز بود که بارها مورد عنایت خاص آسمانى قرار گرفته و موائد گوناگون از سوى پروردگار عالم نازل مى‏شد که اینک به برخى از آنها اشاره مى ‏کنیم:
پیامبر عالى قدر اسلام به شدت گرسنه بود و ضعف و ناتوانى وى را از پاى درآورده بود، او براى پاره نانى به اتاقهاى هریک از زنانش مراجعه کرد، ولى آنان نیز طعامى نداشتند. سرانجام به خانه ‏ى دخترش فاطمه علیه السلام سرکشید، تا در آن خانه‏ ى امید به مقصود رسد، ولى فاطمه علیه السلام و بچه‏ هایش گرسنه بودند و تکه‏ نانى در آنجا نیز به دست نیامد.

 

ادامه مطلب ...

شهید حسین فرزانه


بسم رب الشهداء والصدیقین 
شهید حسین فرزانه درسال 1339 در استان گیلان ، شهرستان فومن ، دهستان رودپیش  به دنیا آمد. ضمن تحصیل در دوران دبستان و راهنمایی و دبیرستان همزمان با اوایل انقلاب در آستانه‌ی‌ جنگ‌ تحمیلی‌، به‌ خدمت‌ سربازی‌ اعزام‌ گردید و وارد تیپ‌ ۵۵ هوابرد شیراز گردید. بعد از طی‌ دوران‌ آموزشی‌، از این‌ تیپ‌ به‌ مناطق‌ جنگی‌ کشور اعزام‌ شد. سرانجام‌ در چهارم خرداد ۱۳۶۰ در منطقه‌ی‌ عملیاتی‌ سوسنگرد به‌ درجه‌ی‌ رفیع‌ شهادت‌ نایل‌ آمد و آسمانی‌ شد. پیکر وی بعدازتشییع باشکوه در زادگاهش مسجد شهدای دهستان رودپیش شهرستان فومن بخاک سپرده شد.   روحش شاد یادش گرامی باد.
http://s3.picofile.com/file/7660411505/%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF_%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86_%D9%81%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D9%86%D9%87_.jpg


  
http://s4.picofile.com/file/7929565585/%DA%AF%D9%84_%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C.gifhttp://s4.picofile.com/file/7929565585/%DA%AF%D9%84_%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C.gifhttp://s4.picofile.com/file/7929565585/%DA%AF%D9%84_%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C.gif

http://s3.picofile.com/file/7660413652/%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF_%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86_%D9%81%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D9%86%D9%87.jpg
 
ادامه مطلب ...

پاسخ به شبهات در مورد امام زمان (عج)

پرسش :
نحوه ی حکومت ائمه بعد از رجعت چگونه است؟

پاسخ :
پاسخ اجمالی:
رجعت ائمه معصومین ـ علیهم السلام ـ از امور قطعی و یقینی است اما در مورد کیفیت رجعت و نحوه حکومت آنها اطلاعات آنچنانه ای در دست نیست فقط در مورد حضرت امام حسین ـ علیه السلام ـ وارد شده که به اندازه ای پادشاهی خواهند کرد که از پیری موی ابروهایش بر روی چشمانش آویخته شود.
پاسخ تفصیلی:

با عرض سلام و احترام خدمت سؤال کننده محترم و با آرزوی سلامتی و توفیق برای شما درباره کیفیت رجعت ائمه و حکومت ایشان اطاعت تفصیلی در اخبار و روایات وارد نگردیده است. فقط آنچه قطعی است رجعت آنان می باشد و نیز وارد گردید که نوزده سال بعد از قیام صاحب الامر رجعت ائمه با رجعت امام حسین ـ علیه السلام ـ شروع می شود و سپس حضرت علی ـ علیه السلام ـ می آیند آنگاه پیامبر اکرم ـ صلی اله علیه و آله و سلم ـ .

  ادامه مطلب ...

مقاله ای در مورد واقعه کربلا

مقاله ای در مورد واقعه کربلا


محقق معاصر دکتر جعفر شهیدی در باره پنجاه سال تحقیق می نویسد : نتیجه این بررسی ها این شد که دانستم بخش مهمی از حادثه های تاریخ اسلام – به خصوص از آغاز تا عصر اول عباسی،  نه چنان است که تاریخ نویسان گذشته به قلم آورده اند و آیندگان آن را به عنوان اصل مسلم پذیرفته اند.(۲)


http://s4.picofile.com/file/8100182468/%DA%A9%D9%84%D8%A8%D9%87_%D8%A2%D8%AA%D8%B4_%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%87.png


این نهضت در زمانه ای آغاز شد که آموزه ها و تعالیم اسلامی وارونه معرفی می شد و جامعه دینی در مسیر انحراف از اهداف و زیرسازهای خود گرفتار آمده، به تدریج به دوره ی جاهلیت پیش سوق داده می شد. حال نهضت و قیام امام حسین (ع) هم دچار این انحراف گردیده است. امروزه به جای پرداختن به چرا و فلسفه قیام عاشورا که حوادث کربلا را معنادار و جهت دار و قابل توجیه می نماید، به مرثیه خوانی و مداحی و نوحه سرایی از چگونگی حوادث کربلا پرداخته می شود و به جای بیان خطبه ها و سخنان امام از علت قیام به شکایت امام از سرنوشت خود و یاران پرداخته می شود و به جای پرداختن به اصل و بنیان قیام که این ظواهر برای آن بود به پوسته پرداخته و اصل آن مورد غفلت قرار گرفته است. و متأسفانه روز به روز بر آن دامن زده می شود و به جای شعورآفرینی ، شور آفرینی می کنند.

 

ادامه مطلب ...

خاطرات شهیدان حسین فرزانه رودپیشی

یکی از خاطرات این شهید بزرگوار از لسان همرزمان : 
چند روز مانده بود به شب عملیات در منطقه سوسنگرد خوزستان که ما در داخل سنگر نشسته بودیم که شهید حسین فرزانه آمد در کنارم نشست و با آن صورت خندان که هرگز کسی نبود ایشان در حال غمگین ببیند و همه بچه های خط مقدم برای گرفتن روحیه و شارژ شدن برای شب عملیات پیش ایشان می آمدند و می گفتند ما در کنار تو تمام غم و اندوه دوری از خانواده و ترس از کشته شدن را فراموش می کنیم و روحیه می گیریم و این نعمتی بود که خداوند متعال به این شهید بزرگوار داده بود.

http://s1.picofile.com/file/7660420214/455454.jpg
 
ادامه مطلب ...